Voorbeschouwing Zwartmeerse Boys – Zuidwolde

Geschreven op 13 maart 2015 door Bert Brontsema

Winnen en vertrouwen/ “on the Roks” ligt op de loer
De hoofdmacht van Zuidwolde deed afgelopen zondag uitstekende zaken en klom door de overwinning op PROTOS van de 6e naar de 4e plaats in de competitie. Daarnaast ook met perspectieven op een “podiumplek”.
Afgelopen zondag was vooral de wijze waarop de overtuigende 0-4 overwinning tot stand kwam. Op die overwinning viel niets af te dingen. Sterker nog PROTOS kwam er met 0-4 nog genadig af. Desondanks beslissen “details” de wedstrijd en dat was in de match tegen PROTOS niet anders. ZUIDWOLDE kwam op 0-1 voorsprong door een kopgoal van Peter Nijboer. De belangrijkste daad verrichte Peter Nijboer echter in de 37e minuut toen hij uit een corner van PROTOS zijn doelman Jelmer Timmer uit de brand hielp door de bal verdedigend koppend van de lijn te halen.

Het had zomaar 1-1 kunnen zijn. In plaats van die 1-1 werd het 5 minuten later en dus kort voor rust 0-2 voor ZUIDWOLDE. De streep van Bastin Steenbergen was een bekroning voor zijn uitstekende veldspel, maar misschien was “de kop van Peter Nijboer”die zondag misschien nog wel net zo belangrijk.
Winnen en zelfvertrouwen gaan vaak hand in hand, doch behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor succes in de toekomst. Komende zondag speelt ZUIDWOLDE 1 in “BlackLake-city” een wedstrijd tegen Zwartemeerse Boys.
Zwartemeerse Boys speelt in de onderste regionen voor lijfsbehoud in deze competitie. Zeker de laatste tijd pakt Zartemeerse Boys spaarzaam en geduldig de punten. Afgelopen zondag verslikte TWEDO zich bijna in de ploeg van coach André Steenhuis en kwam er met 2-2 nog goed vanaf. ZUIDWOLDE zal dan ook goed bij de les moeten zijn en vooral met Boys-spits Danny ROKS ligt het gevaar op de loer.

Zuidwolde 2 pakte afgelopen zondag karaktervolle punten in de derby tegen RUINERWOLD 2. De winst met 3-2 mag best wel wat uitbundiger worden gevierd middels bijvoorbeeld een wedsstrijdverslag. De 3-2 overwinning zal de ploeg goed doen in het aanstaande treffen tegen het Friese Jubbega. Bepaald geen makkelijke tegenstander. Succes mannen.

Zuidwolde 4 heeft ook een “lekkere” treffen in het vooruitzicht met een uitwedstrijd tegen RAPTIM 5. Thuis leek ZUIDWOLDE 4 op een afgetkende overwinning af te stevenen, maar verslikte zich bij de ploeg uit COEVORDEN. 6-6 werd het uiteindelijk en betekende tot op dit moment het enigste puntverlies voor ZUIDWOLDE. Een belangrijk duel derhalve voor ZUIDWOLDE 4. Zeker met in het vooruitzicht het daaroovolgende duel tegen WKE 4.

Kortom, er staat weer een aantal fraaie duels te wachten. Het beestuur van vv ZUIDWOLDE wenst in ieder geval alle Zuidwoldiger teams weer veel succes toe.