Voorbeschouwing MUSSELKANAAL 1 - ZUIDWOLDE 1

Geschreven op 06 mei 2016 door Bert Brontsema

Musselkanaal kan de punten nog wel gebruiken
We naderen zo langzamerhand het einde van deze competitie. ZUIDWOLDE 1 heeft nog 2 competitiewedstrijden te gaan. Voor de "roodzwarten" staat er - behalve de sportieve plicht/eer - feitelijk niets meer op het spel.
Komende zondag speelt ZUIDWOLDE 1 een uitwedstrijd tegen MUSSELKANAAL 1.
"De Musselkanoalsters" hebben de punten - in strijd tegen mogelijke degradatie - nog hard nodig. Zij zullen er dan ook alles aan doen om ZUIDWOLDE "pootje te lichten".

Eerder dit seizoen won ZUIDWOLDE het thuisduel tegen MUSSELKANAAL met 3-1, dankzij doelpunten van Stefan Liezen, Frans Capellen en Marcel Linthorst. Het doelpunt van MUSSELKANAAL werd kort voor rust vanaf "de stip" gescoord door Rick Berends.
Ondanks deze winst is MUSSELKANAAL toch een "angstgegner" voor ZUIDWOLDE. Vorig seizoen verloor ZUIDWOLDE beide duels van MUSSELKANAAL. De uitwedstrijd werd verloren met 3-1. Opmerkelijk aan dit duel was toen - vanwege een ogenschijnlijk lichte overtreding - de directe veldverwijzing voor Jarmo de Jonge. Dit leverde hem toen maar liefst een schorsing op van 7 wedstrijden. Opmerkelijk veel!!!. Thuis verloor ZUIDWOLDE dankzij een slim spelend MUSSELKANAAL met 0-1.
Komende zondag zal veel duidelijk worden over de nog te spelen P/D-wedstrijden in de 3e klasse D. Met name onderin is het nog erg spannend, met komend weekeinde nog belangrijke wedstrijden voor de boeg tussen: DCV'59 1 - C.E.C. 1/ FC TER APEL '96 1 - SLEEN 1 en zoals gezegd MUSSELKANAAL 1 - ZUIDWOLDE 1.

Naast ZUIDWOLDE 1 komen voor dit wedstrijdprogramma ook nog ZUIDWOLDE 3 en ZUIDWOLDE 4 op de thuisbasis "WOLTINGESLAG" in actie. Beide teams zijn koploper in hun klasse, maar hebben meer wedstrijden dan hun naaste concurrenten gespeeld. Een kampioenschap zit er wellicht niet in, maar beide teams kunnen alvast terugkijken op een zeer geslaagd seizoen. ZUIDWOLDE 3 speelt zondag a.s. thuis tegen DEDEMSVAART 3.
Het is de wedstrijd tussen de nr. 1 en de nr. 6 in de competitie. Eerder dit seizoen won ZUIDWOLDE met 1-4 de uitwedstrijd in "De VOART".

ZUIDWOLDE 4 heeft haar thuiswedstrijd tegen WKE 3 verplaatst naar donderdagavond 12 mei a.s. om 19.00 uur.

Gelet op de topposities van ZUIDWOLDE 3 en ZUIDWOLDE 4 is het terecht dat beide teams met een elftalfoto "in het zonnetje" gezet worden.