VV ZUIDWOLDE 1 (ZAT.) - TIENDEVEEN 1 = 1-4 (0-3)

Geschreven op 02 december 2023 door Steenbergen
VV ZUIDWOLDE 1 (ZAT.) - TIENDEVEEN 1 = 1-4 (0-3)

Tiendeveen beslist de wedstrijd binnen een tijdsbestek van 5 minuten.

Op de koude winterse zaterdag kwam Tiendeveen op bezoek.
Met 13 punten stonden ze op plek 4, Zuidwolde kon dus weer aan de bak!

In de beginfase leek Tiendeveen snel op voorsprong te komen echter het doelpunt van Ucan ging niet door.
Buitenspel voorkwam de snelle voorsprong aan de kant van Tiendeveen.

In een wedstrijd waarbij Zuidwolde voornamelijk de bal had was het weinig enerverend. Kleine kansen voor Zuidwolde waarbij Jari v/d Water vanuit een vrije bal een kopbal niet wist te scoren.
Na goed druk zetten schoot de keeper van Tiendeveen Sander Lubbers tegen Bastin Steenbergen aan, de bal rolde richting het doel echter kwam Rick Scheper nèt te kort om de bal in te tikken.

Vanaf minuut 34 kwam Tiendeveen uit het niets op een 0-1 voorsprong. De bal bleef hangen in de 16 na een cornerbal en kwam voor de voeten van spits Ucan. Deze wist hij koelbloedig af te maken.

Nog geen 3 minuten later was het wederom Ucan die de bal in de 16 kreeg. Hij kon vrijuit kappen en draaien en gemakkelijk de 0-2 binnenschieten. Wederom 3 minuten later was het Ruthger Gort die vanaf de dug-out (bloedneus?) aan de aandacht was ontsnapt bij Zuidwolde en vrijuit kon sprinten naar het doel van Zuidwolde.
De snelle speler van Tiendeveen schoot langzij de keeper van Zuidwolde en zodoende was de wedstrijd binnen 5 minuten volledig beslist.

In de tweede helft was het Zuidwolde wederom de ploeg met veel balbezit.
Na wat afstandschoten van Bastin Steenbergen en een vrijebal die doelman Lubbers goed pareerde was het zijn oudere broer Robin Steenbergen die uiteindelijk de 1-3 binnenschoot.
Een goede lange bal van Jeffrey Overweg belande bij Mark Tiggelaar op zijn borst en legde hij goed klaar voor Robin Steenbergen. De bal werd snoeihard in geschoten en zo kwam er bij Zuidwolde het geloof terug voor een positief resultaat.

Dezelfde Robin Steenbergen kreeg nog enkele kansen maar het was Tiendeveen die uiteindelijk kort voor tijd zich nog een keer liet gelden. Ucan maakte zijn 3e van de middag.

Volgende week speelt Zuidwolde een belangrijke uitwedstrijd in- en tegen Nieuw Balinge. 6 punten wedstrijd !!

Opstelling: Nick Wijbinga, Thom van Putten, Jeffrey Overweg, Mitchel Krikken, Jur Dekker, Jasper Jabben, Bastin Steenbergen, Chiel Dekker, Mark Tiggelaar, Jari v/d Water (Robin Steenbergen), Rick Scheper (Muhammed Vasfi Hac Ali)