VV ZUIDWOLDE 1 (ZAT.) - TONEGO 1 = 2-1 (0-1)

Geschreven op 20 november 2023 door Steenbergen
VV ZUIDWOLDE 1 (ZAT.) - TONEGO 1 = 2-1 (0-1)

Zuidwolde 1 (zat.) weet voor het eerst te winnen dit seizoen!

Op wederom een regenachtige dag speelde Zuidwolde thuis tegen de nummer 3 TONEGO (Tot Ons Nut En Genoegen Opgericht).
Vorig jaar nog actief op de zondag in de 4e klasse. TONEGO is de competitie goed gestart en heeft al 13 punten bij elkaar gespeeld.

Waarbij Zuidwolde vorige  week niet scherp begon was dat gelukkig nu wel het geval.
Veel balbezit voor de thuisploeg leidde helaas nog tot weinig kansen in de eerste helft.

Onder leiding van (Man Of The Match) Mitchel Krikken stond de verdediging goed te spelen. Er werd geduldig gevoetbald.
Een aantal goede instap momenten van Mitchel naar het middenveld werden helaas niet uitgespeeld tot grote kansen.

Kort voor rust scoort TONEGO toch de openingstreffer. Na balverlies van Zuidwolde op de middencirkel werd er snel omgeschakeld en kon de linksbuiten een 1 op 1 met de keeper afmaken.
Ondanks de achterstand ging Zuidwolde met vertrouwen de tweede helft in. Jari v/d Water en Nick Wijbinga mochten zich opmaken voor de tweede helft.

Achteraf bleken dit gouden wissels. Jeffrey Overweg speelde vanuit de laatste linie Jari v/d Water strak in en Jari maakte een goede actie in het 16 meter gebied. Penalty!
De penalty werd benut door Bastin Steenbergen. 1-1!

TONEGO werd na de gelijkmaker weer een stuk sterker, enkele goed uitgespeelde kansen werden tegen gehouden door keeper Bas Schipper.

Wederom onder leiding van Mitchel krikken bleef Zuidwolde goed voetballen, vanuit achteruit kwam de bal via een aantal schijven bij Nick Wijbinga terecht. Een actie op de achterlijn resulteerde in een goede voorzet op Mark Tiggelaar.
Mark kopte de bal tegendraads in. 2-1!

TONEGO zette de laatste minuten nog vol door voor de gelijkmaker, dit leverde een aantal schoten en corners op. Gelukkig bleven deze ongevaarlijk.
Jasper Jabben kon de wedstrijd op slot gooien maar zijn harde schuiver belande op de paal. Uiteindelijk trok Zuidwolde de wedstrijd over de streep en pakte ze de eerste 3 punten van het seizoen!

Volgende week speelt Zuiwolde een uitwedstrijd in- en tegen Blokzijl.

Opstelling: Bas Schipper, Thom van Putten, Jeffrey  Overweg (Justin Kreuze), Mitchel Krikken, Chiel Dekker (Jur Dekker), Jasper Jabben, Bastin Steenbergen, Robin Steenbergen (Muhammed Vasfi Hac Ali), Mark Tiggelaar, Rick Scheper (Nick Wijbinga), Jari v/d Water