VV ZUIDWOLDE 1 (ZON) - EMMS 1= 0-4 (0-2)

Geschreven op 20 maart 2024 door .
VV ZUIDWOLDE 1 (ZON) - EMMS 1= 0-4 (0-2)

EMMS te sterk in Zuidwolde

In de derby tussen VV Zuidwolde en EMMS is het de ploeg uit Slagharen die aan het langste eind trekt. De ploeg onder leiding van trainer Erik Hein was na 90 minuten spelen met 0-4 te sterk.

Toch was het VV Zuidwolde dat goed begon aan de wedstrijd. Al in de 2e minuut was het Koen Romme die bediend werd door Nico Schulting, maar zijn schot ging over. In het kwartier daarna is het ook vooral Zuidwolde dat goed voetbalt en een paar kansen kreeg. In de 17e minuut gaf Koen Romme een mooie bal op Joris de Roo, maar zijn kopbal miste kracht en belandde in de handen van keeper Bastin Kleinheerenbrink. Nog geen minuut later is het Steven Berghuis die namens Zuidwolde een goede voorzet geeft, die wordt gemist door de Roo. In de 24e minuut krijgt Nico Schulting de bal op de hoek van de 16, speelt zichzelf goed vrij, schiet op doel maar zijn schot miste snelheid en ging naast. In de 26e minuut krijgt EMMS een vrije trap op zo'n 18 meter afstand van het doel. Routinier Maurice Kosse schoot de bal door de muur achter doelman Jelmer Timmer: 0-1. Wel wat tegen de verhouding in. Zo'n 2 minuten later was het Ralph Zanthinge die het namens Zuidwolde probeerde, maar zijn inzet ging over. De laatste 15 minuten is Zuidwolde het helemaal kwijt. In de 30e minuut was het Kosse die schoot namens EMMS, doelman Timmer redde goed, maar in de rebound maakte nummer 7 Milan de Vent het toch af: 0-2. In de 34e minuut kreeg Zuidwolde nog een kans uit een corner, maar de kopbal van Koen Romme ging over. In de laatste 10 minuten was het eenrichtingsverkeer waarbij EMMS de score verzuimde uit te breiden naar 0-3 en er nog een goal werd afgekeurd wegens buitenspel.

EMMS gaat door met scoren.

De tweede helft was nog maar net onderweg of EMMS maakte de 0-3. Na zo'n 45 seconden spelen was Jordi van der Heijden, die de bal achter doelman Timmer makkelijk in de goal schoof. Rond de 52e minuut probeerde Zuidwolde het nog via Joris de Roo en een schot van Ralph Zanthinge, maar beide inzetten gingen naast. Maurice Kosse probeerde het wederom uit een vrije trap in minuut 58, maar zijn inzet ging over. In de 63e minuut kreeg Dani van de Water nog een grote kans, maar doelman Kleinheerenbrink stond in de weg. In de 67e minuut wordt de situatie voor Zuidwolde alleen maar erger. Verdediger Martijn Spijkerman maakte de overtreding op een doorgebroken speler van EMMS waardoor scheidsrechter Johann Eerhart niet anders kon dan de rode kaart te trekken waardoor Zuidwolde verder moest met 10 man. De vrije trap van EMMS, genomen door aanvoerder Sebastian Kleinheerenbrink, belandde in de muur. Hierna werd EMMS nog een paar keer gevaarlijk, maar geen inzet belandde in het doel. Zuidwolde werd in de 78e minuut nog gevaarlijk. Stefan Pronk schoot in de verre hoek, maar zijn inzet ging net naast. In de 87e minuut was het wederom Jordi van der Heijden die scoorde. Hij schoot de bal hoog in de korte hoek achter doelman Timmer: 0-4.

Door de winst van EMMS stijgt de ploeg uit Slagharen met 15 punten naar de negende plaats op de ranglijst. Zuidwolde blijft 12e maar 10 punten. Het blijft onderin spannend, met maar 6 punten verschil tussen de nummer 9 en de nummer 13. Volgende week speelt Zuidwolde om 14:00 uur een uitwedstrijd tegen Emmeloord.