VV ZUIDWOLDE 1 (ZON.) - GERMANICUS = 1 - 3

Geschreven op 27 november 2023 door Gilian van der Heide
VV ZUIDWOLDE 1 (ZON.) - GERMANICUS = 1 - 3

Germanicus beslist het duel tegen Zuidwolde al na 15 minuten in de eerste helft.

Op sportpark Woltingeslag is het VV Zuidwolde opnieuw niet gelukt punten te pakken. Thuis tegen Germanicus wonnen de geel zwarten uit Coevorden met 1-3.

In de eerste helft liet Germanicus direct al zien dat het naar Zuidwolde was afgereisd om te winnen. Al na 5 minuten schoot nummer 16 Stan Meijerink de bal over doelman Jarno Bruins-Slot, die keeper Wesley Steenbergen deze middag verving. Zo'n 5 minuten later schoot Nance Hoogeveen de 0-2 in de verre hoek binnen, nadat hij Martijn Spijkerman goed uitspeelde in het 16 meter gebied. En na een kwartier spelen komt de stand op 0-3, Jessie Rotmensen kopte de bal achter de doelman. Na deze 3 doelpunten in de beginfase leek het er op dat Germanicus vandaag met een hele grote zege terug zou reizen naar Coevorden. Het bleef in de eerste helft verder eenrichtingsverkeer, waarbij Zuidwolde er sporadisch uit kwam. In de 30e minuut was het spits Dani van de Water die het probeerde met een afstandsschot, maar de bal belandde op het dak van het doel van doelman Loyd Kuiper, die verder weinig in actie hoefde te komen in de eerste helft. Een kleine 2 minuten later kreeg Erwin Moddejongen nog een mega kans, maar de bal stuitte op zo'n voet net naast de goal. In de slotfase kreeg Zuidwolde nog een kleine kans, Joris de Roo schoot de bal alleen ver naast. In de laatste minuut van de eerste helft kon aanvoerder Devon Smit de stand nog op 0-4 zetten, maar zijn inzet ging naast de goal.

In de 2e helft was het weer Germanicus die de aanval zocht, wat in de beginfase resulteerde in kansen voor invaller Hossein Bahmani en wederom aanvoerder Devon Smit. Na een kwartier spelen kreeg routinier Frans Capellen een kans, maar de keeper pakte zijn inzet. Germanicus probeerde verder het spel te maken en de score uit te breiden, wat niet lukte. Ook Zuidwolde kwam er in de 22e en 24e nog redelijk uit: Eerst was het Steven Berghuis met een afzwaaier en 2 minuten later gaf Berghuis een mooie voorzet, die Ralph Zanthing net naast kopte. In de 25e minuut is het dan toch raak voor Zuidwolde, nummer 11 Joris de Roo kon (na vele kansen te hebben gemist de afgelopen wedstrijden) eindelijk het net vinden door de bal van zo'n 20 meter afstand via de binnenkant paal binnen te werken. In de laatste 20 minuten was het vooral Germanicus met balbezit, maar dit resulteerde verder in een paar kleine kansen. Zuidwolde probeerde het in de laatste minuut nog via een afstandsschot van Martijn Spijkerman, maar de bal belandde op het dak van de goal.

Germanicus pakte dus opnieuw 3 punten in Zuidwolde, nadat het afgelopen woensdag ook met 1-2 van ZZVV won in de beker, en blijft hierdoor koploper in de 2e klasse H met 22 punten uit 8 wedstrijden.

Zuidwolde zakt door dit verlies terug naar de 12e plek, en mag volgende week aantreden tegen de nummer 2 van de competitie: Bon Boys.