VV ZUIDWOLDE (ZON.) - SC EMMELOORD = 3-3

Geschreven op 07 november 2023 door Gilian van der Heide
VV ZUIDWOLDE (ZON.) - SC EMMELOORD = 3-3

Zuidwolde & Emmeloord delen de punten in een kansrijke wedstrijd.

VV Zuidwolde & SC Emmeloord zijn er niet in geslaagd 3 punten te pakken. In een regenachtig Zuidwolde bleef het na 90 minuten spelen 3-3, een uitslag waar beide teams mee konden leven. In de eerste helft was het vooral Zuidwolde dat de kansen kreeg, ook al kwam Emmeloord al zeer vroeg in de wedstrijd op een 0-1 voorsprong. In de 3e minuut werd Thijs Lanters goed vrijgespeeld achter de linies van Zuidwolde, waarna hij 1 op 1 koeltjes de bal achter keeper Wesley Steenbergen in de linkerhoek plaatste. Direct na de aftrap was het Mark van de Beld met een grote kans in de 4e minuut, maar de keeper van Emmeloord stopte zijn inzet. Hierna ging VV Zuidwolde door met aanvallen met een kans voor Dani van de Water en een afstandsschot van Bas Hempen, maar beiden konden het net niet vinden. In de 21e minuut kwam Zuidwolde dan toch op gelijke hoogte, vanaf 11 meter schoot Nico Schulting een gekregen strafschop netjes in de linkerhoek: 1-1. In het kwartier daarna creëren beide ploegen weinig, op wat afstandsschoten na. In de slotfase van de eerste helft krijgt VV Zuidwolde en paar keer de kans om de score verder uit te breiden: In de 40e en 42e minuut heeft Dani van de Water 2 keer de kans om te scoren, maar schiet de eerste keer over en de tweede wordt goed gepakt door de keeper. In de extra tijd speelt Mathijs Steenbergen met een prachtige steekbal Joris de Roo vrij, maar de keeper keert het schot in de korte hoek. De laatste kans van de eerste helft was nog een kopbal van Mathijs Steenbergen, maar ook deze gaat er niet in en zo rusten beide ploegen met een 1-1 stand.

In de tweede helft is het vooral Emmeloord dat het eerste kwartier druk zet, wat resulteert in een paar kansen, maar keeper Steenbergen pakt de ballen steeds knap. In de 16e minuut krijgt Steven Berghuis een grote kans, maar kopt de voorzet van Bas Hempen in de handen van de keeper. In de 24e minuut komt Emmeloord op voorsprong. Een diepe bal wordt door de uitgekomen Steenbergen niet goed weggewerkt, waardoor Kars Dijkstra de 1-2 makkelijk in kan tikken. Zuidwolde gaat dan door jagen op de gelijkmaker, maar een afstandsschot van Berghuis in de 24e minuut en een afstandsschot van Hempen in de 27e minuut worden gepakt door de keeper en gaat net naast. In de 28e minuut wordt het dan toch gelijk: Steven Berghuis weet het net te vinden nadat Emmeloord de bal niet weg weet te werken, 2-2. In het laatste kwartier kon het nog alle kanten op gaan. Toch kreeg Zuidwolde de betere papieren om er met de winst vandoor te gaan, want Koen de Jonge van Emmeloord kreeg een terechte directe rode kaart voor natrappen rond de 35e minuut. In de 39e minuut wordt Steven Berghuis mooi vrij gespeeld voor de keeper door Mathijs Steenbergen, die de bal keurig in de korte hoek achter de keeper binnen schuift: 3-2. Het feestje wordt helaas voor Zuidwolde verstoord door invaller Jelle Zaal, die van afstand de bal keurig binnen schiet en daarmee de eindstand vast zet op 3-3.

Beide ploegen hebben nu 4 punten uit 6 wedstrijden, waarbij het doelsaldo van Zuidwolde net iets beter is. Volgende week speelt Zuidwolde een uitwedstrijd in Enschede op Sportpark Wesselerbrink Midden tegen FC Suryoye-iterraneo.