Voorbeschouwing Heerde 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 08 december 2017 door Bert Brontsema
Zuidwolde 1, 2, 3 en 5 afgelast

Wedstrijd in kerstsfeer? (NB afgelast)

Als we de weergoden mogen geloven kan het komend weekeinde/zondag wel eens voetballen worden in een passend winters/kerstsfeertje. Als het tenminste doorgaat. Zuidwolde 1 speelt a.s. zondag een uitwedstrijd in het oosten des lands, t.w. vv Heerde. Na vorig seizoen is Heerde inmiddels geen onbekende meer voor Zuidwolde. Vorig seizoen (2016/2017) speelden beide teams in de 3e klasse tegen elkaar.

Op 18 september 2016 troffen beide teams elkaar in Heerde. Zuidwolde leed toen een memorabele 7-1 nederlaag (treffers bij Heerde: Marvin v.d. Haar (2x), Mike Bronsink, Arne Sellies, Tristan Keijl, Raoul Weijenberg en de jonge - toen nog 15-jarige Stijn Rorije. De eretreffer bij Zuidwolde werd gescoord door Koen Romme).

Op 16 april 2017 volgde de returnwedstrijd op Woltingeslag in Zuidwolde. Zuidwolde won dat treffen met 3-1 (doelpunten Zuidwolde: Frans Capellen (2x), Stef Raben. Treffer Heerde: eigen doelpunt Bastin Steenbergen). Opmerkelijk aan dit duel was, dat Heerde indertijd - bij winst op Zuidwolde - de 2e periode had kunnen pakken. Hoewel die vlieger niet op ging speelden beide teams een merkwaardig seizoen 2016/2017. Heerde pakte achteraf als de nr. 2 in de competitie alsnog de 1e periode (plaatsvervanger van kampioen S.V. Epe) en Zuidwolde pakte (de nr. 4 in de eindrangschikking) uiteindelijk na een sterk seizoenslot de 3e periode. Als periodekampioenen slaagden beide teams er na 4 barragewedstrijden in om alsnog te promoveren naar de 2e klasse.

Heerde staat op dit moment op de 7e plaats met 16 punten. Zuidwolde staat op de 10e plaats met 12 punten. Goalgetter bij Heerde is het jeugdige talent Stijn Rorije (4 treffers). Naast Stijn kent Heerde nog een Rorije, t.w. doelman Tim Rorije. De voetbalgenen hebben Stijn en Tim zeker niet van een vreemde; vader Toine Rorije begon zijn carrière eveneens bij vv Heerde en speelde als profvoetballer bij Go Ahead Eagles, FC Groningen en BV Veendam.

Kortom, zondag a.s. is het duel op sportpark Molenbeek in Heerde tussen vv Heerde en vv Zuidwolde zeker de moeite waard om te aanschouwen.

Zuidwolde 2 (NB afgelast) speelt zondag a.s. een thuiswedstrijd tegen Raptim 2. Afgelopen zondag verloor Zuidwolde 2 het uitduel tegen het verre Wildervank 2 met 5-2. Door dit resultaat staat Zuidwolde 2 op de voorlaatste plaats in de competitie. Tijd om weer punten te pakken derhalve. Komende tegenstander Raptim uit Coevorden staat op de laatste plaats. Merkwaardig is echter dat de meeste teams in deze competitie 7 of 8 wedstrijden hebben gespeeld, doch de Coevordenaren hebben tot dusver kennelijk slechts 4 competitiewedstrijden gespeeld.

Zuidwolde 3 (NB afgelast) verloor afgelopen zondag met 2-7 van EHS '85 2. Opmerkelijk detail was dat Zuidwolde 3 later in de wedstrijd steeds beter in de wedstrijd kwam. Feitelijk duurde het duel te kort voor de Zuudwoldigers. Komende zondag zijn er kansen voor het pakken van punten tegen het onderaan staande VIOS uit Oosterhesselen. Gelet op de kracht van Zuidwolde 3 beginnen we dus bij minuut 90 aan de wedstrijd.

Tot slot speelt Zuidwolde 5/FC Echten (NB afgelast) een wedstrijd, "net over de grup van de Reest" tegen IJhorst 2. Een mooie burenwedstrijd derhalve.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.