Zuur verlies hard werkend Zuidwolde

Geschreven op 02 oktober 2023 door .
ZUIDWOLDE 1 - DALEN 1 = 0-2 (0-1)

Zuur verlies hard werkend Zuidwolde

Al vroeg in de wedstrijd kwam Zuidwolde op een 0-1 achterstand door een treffer- na een Dalen-aanval over de rechterflank - via een laatste touché van goaltjesdief Tijmen Venhorst. In het vervolg van de 1e helft ging het redelijk gelijk op en kregen beide  teams kleine kansen. Zo was Zuidwolde-doelman Wesley Steenbergen in de 12e minuut goed bij de les en voorkwam hij met een prima redding een 2e Dalen-goal. In de 39e minuut werd een fraaie assist van Steven Berghuis scherp ingekopt door Frans Capellen. Dalen-doelman Kevin Borgman kon echter ternauwernood redding brengen. Ruststand 0-1.

Zuidwolde begint sterk aan de 2e helft

In de 2e helft was Zuidwolde de bovenliggende partij en kwam Dalen er steeds minder aan te pas. In de 48e minuut leek Zuidwolde de gelijkmaker te scoren.
Frans Capellen brak door de defensie van Dalen. De uitlopende Dalen-doelman Kevin Borgman kon - feitelijk op dat moment laatste man spelend - buiten het strafschopgebied de spits van Zuidwolde alleen met een overtreding van het scoren afhouden. Doelman Borgman kwam er met "slechts een gele kaart" goed vanaf. De vrije trap van Joris de Roo stuitte vervolgens via binnenkant paal weer het veld in.
Vervolgens belandde in de 60e minuut een lob van Frans Capellen achter de kansloze doelman Borgman net op het "dak van het Dalen-doel".

Wissels en debuut van Koen ten Kate en Stefan Pronl

Zuidwolde sloeg vervolgens aan het wisselen. Ralph Zantinge, Bas Hempen, Koen ten Kate en later Stefan Pronk kwamen als frisse wissels in het veld.
Voor Koen ten Kate en Stefan Pronk was dit hun debuut in de hoofdmacht van Zuidwolde. Zij brachten nieuwe energie in de ploeg.

"Het wapen van Dalen"slaat toe

Over en weer kwamen er kansen. Een ongelukkig moment zorgde er echter voor dat het duel zich besliste in het voordeel van Dalen.
In Martijn Koelink had Dalen een speler met bijzondere kwaliteiten. Met zijn verre ingooien - als halve corners - was hij gedurende de gehele wedstrijd steeds gevaarlijk voor de goal. Ook zijn corners stichten regelmatig gevaar voor het doel van Zuidwolde.

In de 74e minuut verdedigde Zuidwolde slecht uit, waaruit uiteindelijk een corner volgde.

Twijfelgoal

De corner van Dalen werd scherp voorgebracht door Martijn Koelink. De bal leek vervolgens een prooi te worden voor een verdediger van Zuidwolde, maar door een "al of niet overtreding" (het leek toch wel iets anders dan een door de dienstdoende scheidsrechter beoordeelde geoorloofde schouderduw) kwam een Dalen-aanvaller in balbezit en schoot vervolgens onberispelijk raak (0-2).
In de slotfase werd "alles of niets"gespeeld door Zuidwolde, maar een treffer leverde dit niet meer op. Eindstand 0-2.

Opstelling Zuidwolde

Wesley Steenbergen, Twan van 't Zand (Bas  Hempen), Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman (Ralph Zantinge), Martijn Spijkerman, Steven Berghuis, Mark van de Beld, Nico Schulting, Dani van de Water (Koen ten Kate), Frans Capellen, Joris de Roo (Stefan Pronk).