ZUIDWOLDE - OLD STARS

Geschreven op 21 november 2018 door DeWolden.Nieuws.nl-Peter Nefkens
ZUIDWOLDE - OLD STARS

Zuidwolde – In Hoogeveen doen ze het, in Koekange doen ze het en nu doen ze het ook in Zuidwolde: walking football, oftewel wandelend voetballen alias OldStars. Bij Voetbalvereniging Zuidwolde is sinds begin oktober op de dinsdagmiddag een uurtje ingeruimd voor de training. Eerst was dat om te beginnen onder leiding van trainer Anne Rens Verheij van PEC Zwolle United, daarna nam Bert Brontsema het stokje over. ‘Tijdelijk hoor, want als het eenmaal loopt, willen we wel een professionele trainer’, zegt Brontsema zelf. Hij is een van de initiatiefnemers en geniet er met volle teugen van. Dat het bij de roodzwarten leeft, blijkt uit de groeiende belangstelling. Vorige week waren er al elf deelnemers en er zijn nog oudere sporters die nog twijfelen.

Oud-leden

De vv Zuidwolde wil volgens Brontsema graag maatschappelijk betrokken zijn. ‘We willen ook iets bieden voor de ouderen. We hebben oud-leden benaderd en bij de opening van de kantine hebben we wat reclame gemaakt. Voor de meesten geldt dat ze gestopt zijn rond hun 45ste. Ik ben nu 67 jaar en heb ook al heel lang niet gevoetbald’, benadrukt Brontsema. Hij zat wel in het bestuur en is nu de pr-man van de club. ‘Bewegen is belangrijk, maar het sociale aspect is minstens zo belangrijk’.

Liefhebbers zijn iedere dinsdag welkom bij vv Zuidwolde, waar om 15.00 uur begonnen wordt met trainen. Eerst staat echter steevast de koffie klaar, vaak met wat lekkers erbij.