Zuidwolde op veilige plek

Geschreven op 17 mei 2023 door .
Zuidwolde op veilige plek

Afgelopen zondag won Zuidwolde 1 (zon) met 3-1 van Beilen, hiermee heeft Zuidwolde zich veilig gespeeld op de ranglijst. De wonderlijke situatie doet zich voor dat er ondanks een wisselvallig seizoen waarin Zuidwolde vaak onderin de stand bivakkeerde, er toch nog een kleine kans is op nacompetitie voor de VV Zuidwolde!

Hoe zit dat in elkaar?

Als we de (stand in de) derde periode erbij pakken dat wordt een en ander duidelijk; Oldeholtpade en LSC hebben resp. de eerste en tweede periode gewonnen, die tellen dus niet meer mee in de stand. Blijven over als kanshebbers in de stand Beilen, VENO en Zuidwolde. Laten VENO en Zuidwolde nou uitgerekend tegen elkaar spelen in de laatste wedstrijd van de reguliere competitie a.s. zondag 21 mei.  Als Beilen thuis niet weet te winnen van HODO en Zuidwolde wint (uit) van Vollenhove, dan is Zuidwolde derde in de derde periode en wordt dan beschouwd als periodekampioen. Een en ander onder klein voorbehoud, daar de regels erg ingewikkeld zijn.

Zuidwolde kan zelfs nog tweede in de periodestand worden als Oldeholtpade verliest bij Emmeloord.

Dit doet denken aan de beslissingswedstrijd in 1995 in Westerbork tussen Zuidwolde en GSAVV Forward uit Groningen. Ook toen had Zuidwolde een zeldzame kans om te promoveren naar de eerste klasse. Helaas ging dit mis; de studenten schopten André Steenbergen (vader van huidige keeper Wesley) uit de wedstrijd en wonnen zo. Verder deden o.a. nog mee in deze wedstrijd de huidige trainer Erik Hegen en oud assistent Gerald Kreuze.

Er rijdt een bus naar Vollenhove en deze vertrekt tegen 12.00 uur kosten € 10,- pp incl. consumpties. Komt allen om het eerste te steunen in deze kraker!