Geschreven op 25 september 2016 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Dedemsvaart 1 = 0-2 (0-0)

Onverdiende nederlaag Zuidwolde

Na 2 pittige nederlagen had coach Jarrisch Keizer zijn team op 2 plaatsen gewijzigd. Achterin stond het tandem Stefan Liezen en Mathijs Steenbergen centraal goed en te verdedigen. Voorin bracht de karaktersterke "targetman" Silvano Wildeboer veel power, waardoor Zuidwolde grote delen van de wedstrijd de bovenliggende partij was. In de eerste helft had ZUIDWOLDE minimaal 3 x moeten scoren. Inzetten van Stef Raben en Steven Berghuis belandden op de paal. Voorts werd een inzet van Silvano Wildeboer van de lijn gehaald. Kort na rust sloeg de pech toe voor Zuidwolde, waarbij Ruben Kroezen ongelukkigerwijs de bal in eigen doel werkte (0-1). In een alles-of-niets slotoffensief trachtte Zuidwolde nog langszij te komen. Hierbij gaf men in blessuretijd veel ruimte achter de verdediging prijs, waarna Noah Schuurman tegen de verhouding in de 0-2 aantekende.

Kans op kans Zuidwolde

Een getergd spelend Zuidwolde begon goed aan de wedstrijd. Al in de 5e minuut kreeg Peter Nijboer een grote mogelijkheid, na goed voorbereidend werk van zowel Koen Romme en Silvano Wildeboer. In de 9e minuut leek Zuidwolde op voorsprong te komen. Vanuit een corner knalde Stef Raben buiten bereik van doelman Erik Abbes tegen de paal. In de daaropvolgende corner werd een inzet van Silvano Wildeboer van de lijn gehaald. In de 24e minuut leek dan toch de 1-0 te vallen toen Steven Berghuis na een fraaie solo bekeken uithaalde. Zijn inzet stuitte echter via de binnenkant paal weer het veld in. Dedemsvaart stelde hier vrijwel niets tegenover en wist met het nodige geluk de rust met 0-0 te halen.

Dedemsvaart onverwacht op voorsprong

Kort na rust kwam Dedemsvaart onverwacht in de 50e minuut op voorsprong. Een ongevaarlijke inzet van Kevin Roozendal werd van richting veranderd, waarna Ruben Kroezen de bal vervolgens verkeerd op zijn voet kreeg. Zijn inzet belandde achter zijn eigen doelman Jarno Bruins Slot (0-1). Een stand die je het beste kunt omschrijven als "de wereld op zijn kop".

Zuidwolde ontbeert geluk

Met het inbrengen van Marcel Linthorst en Jerry Dekker voor de geblesseerden Peter Nijboer en Ruben Kroezen trachtte coach Jarrisch Keizer de bakens te verzetten. Kansen kwamen er opnieuw, waaronder kopbalkansen voor Silvana Wildeboer en Stef Raben. In de 76e minuut brak Marcel Linthorst over rechts door, maar zijn harde inzet kon doelman Erik Abbes ternauwernood tot hoekschop verwerken. Bij een spaarzame uitval leek Noah Schuurman de 0-2 te scoren, maar doelman Jarno Bruins Slot had een prima redding in petto en wist deze inzet tot corner te verwerken. In de slotminuten nam Zuidwolde alle risico's en liet daardoor veel ruimte achter de verdediging. Vanuit een counter scoorde Noah Schuurman de 0-2. Een onterechte uitslag. Een hard werkend en goed spelend Zuidwolde had meer verdiend.

Opstelling Zuidwolde

Jarno Bruins Slot, Ruben Kroezen (Jerry Dekker), Stefan Liezen, Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis, Mark v.d. Beld, Koen Romme, Stef Raben, Jarmo de Jonge, Silvano Wildeboer (Koert Bouman), Peter Nijboer (Marcel Linthorst).

man v.d. wedstrijd: team Zuidwolde