Geschreven op 14 september 2015 door Richard Kolk

Zuidwolde 4 – Germanicus 5 = 8-2 (3-1)

Zuidwolde 4 scoort er wederom op los….
Vandaag de eerste thuiswedstrijd op het programma voor Zuidwolde 4. Om 9uur werd er verzameld in de kantine om vervolgens direct de kleedkamer in te gaan om ons om te kleden… Want diverse media stond al te popelen aan het hek van ons sportpark.. Vandaag showen wij onze nieuwe tenues doormiddel van een perskwartiertje.. Iedereen haartjes mooi in de plooi en op de foto maar. Henk Dekker Mode bedankt voor de schitterende tenues…

Dan de wedstrijd.. Germanicus is de tegenstander vandaag.. deze ploeg was de competitie ook goed begonnen met een ruime overwinning op HODO.. dus ons was duidelijk dat we vandaag een betere tegenstander dan vorige week zullen treffen.

Om 10:00uur werd er afgetrapt in de volgende samenstelling. Doel Richard achterin Eelke, Dennis, Jos en Wilco.

Middenveld: Sander, Sjaak, Erwin de L en Erwin L.. Voorin aanvoerder (voor de foto) Gerben met Stefan. Op de bank vandaag Martin, Sylvano, Henri en Jarno. Laatstgenoemde nam de taak als grensrechter waar ivm hamstringpijntjes.

Net als vorige week begonnen wij weer sterk aan de wedstrijd. Nog voor de tegenstander de bal uberhaupt aangeraakt had lag hij al in het doel bij hun…. Gerben schoot de bal in de touwen! Lekker begin weer dus.. Gelijk na de 1-0 werd ook duidelijk dat Germanicus niet zomaar mee wou werken aan een makkelijke ochtend voor ons.. Ze kwamen dan ook sterk terug.. en amper 5 minuten later lag de 1-1 er al in… een mooie volley van 1 van hun mannen trof doel. 1-1 dus.. Zuidwolde 4 was niet echt van slag en ging gewoon lekker verder met voetballen… en na 24 minuten spelen was daar weer onze sterk spelende Gerben met een goal… 2-1!.. hierna gingen we lekker door de 1ste helft.. bij vlagen werd er zeer goed voetbal gespeeld.. Al werd het spel af en toe even onderbroeken door een klein jong katje.. die graag even mee wou doen.. Nadat het katje plaats nam op schoot van wissel Sylvano hadden we daar geen last meer van… in de 36 ste minuut werd de marge naar een verschil van 2 getrapt door Stefan… na een paar sambaatjes schoot hij de bal uiteindelijk langs de keeper van Germanicus.. 3-1! Vlak voor rust kreeg Erwin de L nog een vliegende tackle te verwerken en dit kon hij niet bepaald waarderen. Dus de scheids vond het nodig dat Erwin even ging afkoelen.. Rust….
De 2e helft voerde Jan een aantal wissels door… Terug van weggeweest DE BEUL (sylvano) kwam in het veld voor Stefan en Henri voor Erwin L die zich als manager aansloot bij het eerste elftal. Ook Martin zou in het veld komen voor Erwin de L die alleen nog even zijn tijdstraf moest uitzitten. Tijdens de warming up ondervond Martin toch teveel last te hebben van zijn rug dus liet hij deze wedstrijd aan zich voorbij gaan. Stefan kwam weer in het veld voor Erwin de L. na tien minuten in 2e helft was de wedstrijd eigenlijk beslist.. Sylvano nam de 4-1 voor zijn rekening. Hierna vond Germanicus het wel best en besloot af en toe nog is te verdedigen als wij weer een aanval hadden.. gemakkelijk liepen wij uit naar een ruime zege. De doelpunten de 2e helft kwamen op naam van de invallers Sylvano (3x) en Henri (2x). ook de tegenstander deed op het einde nog wat terug wat de uitslag op 8-2 bracht. Gezien de 2e helft had dit ook het dubbele kunnen zijn. Maar goed 2 wedstrijden gespeeld 6 punten en als 18x gescoord.. je kunt slechter beginnen. Komende zondag gaan wij op bezoek in de Balk. Wij spelen dan om 11:00uur tegen Balkbrug 2. Gezien de geringe afstand verwachten wij wel wat steun vanaf de kant.

Reporter VV Zuidwolde 4