Tri-atleet Henk Jan Dolsma

Het verhaal van Tri-atleet Henk Jan Dolsma – oud-jeugdlid v.v. Zuidwolde

Enkele weken geleden berichten wij u over de uitmuntende prestatie van ons oud-jeugdlid Henk Jan Dolsma tijdens zijn debuut in de vermaarde internationale Triatlon te Almere (3,8 km. zwemmen/180 km wielrennen en 42 km hardlopen!!!). Internationaal bereikte hij daar een top-15 klassering en nationaal eindigde hij daarmee op de 8e plaats.
Alom reden voor ons voor een kortgeleden gehouden interview met Henk Jan. Alvorens dit interview te plaatsen blikken we eerst terug naar het begin van de voetbalcarrière van Henk Jan Dolsma.
Evenals bij de Triatlon had Henk Jan een ijzersterk debuut bij de v.v.Zuidwolde. We keren daarbij terug naar het voetbaljaar ANNO 1989/1990

IN DE VRIESKOU WERD ZUIDWOLDE E3 KAMPIOEN:

Bovenste rij vlnr:. Adriaan Zantinge, Bert Brontsema (leider), Jared Jonker, Henk Jan Dolsma, Patrick Vogelzang, Gerard Doldersum, Marco Brontsema, Rikus Dolsma (leider).

Onderste rij vlnr Liam Tiemes, Arnold Zanting, Rob Benning, Peter Postumus.

Verslagen en standen van dit voetbaljaar. We speelden toen in gewest Oost tegen Bergentheim, Gramsbergen en o.a. Nieuwleusen.

Je ziet wel, ook zonder computer, maar met plak- en knipwerk, was het goed te doen!