Geschreven op 26 september 2021 door .

VENO 1 – Zuidwolde 1 = 3-0 (1-0)

In een rommelige en slechte wedstrijd met veel overtredingen en dito gele kaarten heeft Zuidwolde de punten in Vollenhove gelaten. VENO speelde met veel kracht en energie en met name het middenveld van Zuidwolde had het lastig om hierop een antwoord te vinden.

De eerste competitiewedstrijd in de tweede klasse K begon met een uitwedstrijd in Vollenhove. Zuidwolde speelde in het blauw zwart zodat het niet, zoals een jaar geleden in Zuidwolde, rood tegen rood was. Dat gaf toch enige verwarring.
Zuidwolde kreeg de eerste vrije trap van de velen die nog volgden en Steven Berghuis gaf vanaf links voor op Tom Buijtendorp, maar hij schampte de bal en die ging voorlangs. Na enkele minuten waren er twee counters van VENO, maar dit liep met een sisser af. Zuidwolde ging verder met aanvallen en na een kwartier was er een grote kans voor Tom Buijtendorp, maar zijn inzet was te zacht. VENO had erg veel kleine overtredingen nodig om Zuidwolde af te stoppen. Ook het stroeve en hobbelige veld was niet in het voordeel van Zuidwolde; als je kunstgras gewend bent, is dit lastig voetballen. Maar het hoort er wel bij natuurlijk. Na 20 minuten weer een scherpe counter en na drie keer is het scheepsrecht. De voorwaartsen van VENO speelden het goed uit en was het plots 1-0, tegen de verhouding in.
Zuidwolde ging onverdroten verder met waar het gebleven was; aanvallen. Een lange bal van Mathijs Steenbergen op Steven Berghuis die zijn man uitkapte voorgaf op Bastin Steenbergen, maar zijn inzet ging voorlangs. Zuidwolde had de eerste helft het meeste balbezit, maar daarmee win je geen wedstrijden. VENO ontregelde het spel van Zuidwolde door veel overtredingen en na de zoveelste overtreding gaf scheidrechter De Jong eindelijk geel. Zuidwolde kreeg hierna een aantal hoekschoppen, maar de vele hoge voorzetten leverden maar bitter weinig op de laatste wedstrijden. Er zijn blijkbaar maar weinig goede koppers bij Zuidwolde? Vlak voor rust nog een vrije trap genomen door Martijn Spijkerman. Helaas schoot hij over.
VENO plaatste weer een snelle uitval, maar Ralph Zantinge blokte de bal goed. Vlak voor rust drong VENO flink aan, maar keeper Sjors van der Weide hield zijn doel schoon.
Tom Buijtendorp kapte vervolgens twee man uit, maar schoot precies op de keeper. Tegen de rust nog een incident bij de hoekvlag; de nummer 15 van VENO, die al geel op zak had, maakte weer een forse overtreding op Sven Cazemier. De scheidsrechter marchandeerde door hier geen tweede geel, dus rood, te geven.

De trainer van VENO was zo verstandig om de nr. 15 in de rust in de kleedkamer te laten. Zonder hem opende VENO trouwens sterk na de hervatting en legde Zuidwolde het vuur na aan de schenen. Dit offensief ging gelukkig over zonder kleerscheuren en Martijn Spijkerman had vervolgens een actie over rechts, maar hij schoot voorlangs. Laatste man Mathijs Steenbergen schoot uit de draai op doel na de zoveelste vrije trap, maar de keeper redde goed. VENO had hierna nog enkele 100% kansen, maar de 2-0 viel gelukkig niet. Zuidwolde bleef zo hoop houden op een puntje. Vijf minuten voor tijd viel echter de beslissing; hun rechtsbuiten omspeelde keeper Sjors van der Weide en scoorde de 2-0. Vlak voor het einde waren er nog twee kansen voor de ingevallen Frans Capellen, maar hij schoot net naast en in de handen van de keeper die goed naar de grond ging. Met de moed der wanhoop ging Zuidwolde op zoek naar de aansluitingstreffer. Maar de echte wil en overtuiging ontbrak een beetje deze middag. In blessuretijd maakt VENO een einde aan de Zuidwolde-illusies en scoorden ze de geflatteerde 3-0 vanuit een corner. Niet de gedroomde seizoensopening..

Opstelling; Tom Buijtendorp, Sven Cazemier, Steven Berghuis, Mathijs Steenbergen, Nico Schulting, Bastin Steenbergen (Tiemen Wegman), Sjors van der Weide, Twan van ’t Zand (Mark van de Beld/Frans Capellen), Ralph Zantinge, Joris de Roo (Vincent Hulst) en Martijn Spijkerman.

Afbeeldingen bij dit bericht