Geschreven op 29 mei 2022 door .

Zuidwolde – VENO = 2-1 (0-0)

Zuidwolde wint fraai van VENO.

De laatste thuiswedstrijd deed de VV Zuidwolde wat gevraagd werd, namelijk winnen. En hoe! In een meeslepende wedstrijd waar werkelijk alles inzat, werden de punten knap op Woltingeslag gehouden. Na een gemiste pingel en een brilstand bij rust, werd in de tweede helft puur op inzet en na een magnifiek doelpunt de noodzakelijke winst behaald.

In de eerste helft waren Zuidwolde en VENO redelijk aan elkaar gewaagd. VENO was een paar keer gevaarlijk via hun linksbuiten nr. 13. Bij Zuidwolde was Vincent Hulst aanvankelijk de gevaarlijkste man. Na 20 minuten kwam Tom Buijtendorp in botsing met de keeper van VENO en de scheidsrechter wees naar de stip. Sven Cazemier ging achter de bal staan. Blijkbaar had hij nog last van de reis uit Parijs, want de keeper stopte zijn inzet eenvoudig.
Na 40 minuten was er een diepe bal met stuit. Tom Buijtendorp kopte de bal over de graaiende keeper heen, maar er stond jammer genoeg nog een speler op de lijn. Op slag van rust was er nog een grote kans voor VENO, maar keeper Sjors van der Weide bleef rustig en stopte de bal. Hierdoor was de ruststand zoals de wedstrijd was begonnen, 0-0.

In het begin van de tweede helft was er een voorzet van Vincent Hulst en de keeper liet los, maar de hoek was te lastig voor Sven Cazemier om de bal nog op doel te krijgen. 10 minuten na rust werd Ralph Zantinge uitgekapt en de speler schoot de bal knap hoog in de lange hoek en keek Zuidwolde onverwachts tegen een achterstand aan, 0-1.
Bij een volgende aanval kwam Zuidwolde in de 16 via Bastin Steenbergen. Hij liet de bal over de achterlijn lopen met de gedachte dat de thuisploeg een hoekschop zou krijgen. De man in het geel gaf echter een doeltrap. De volgende aanval zag er weer veelbelovend uit. Vincent Hulst schoot op doel en de keeper redde met zijn voet. Hierna een mooie voorzet van Robin Comello, maar de leidsman floot af wegens (licht) duwen. Na dik 20 minuten in het tweede bedrijf werd het goede spel van de thuisploeg beloond. Sven Cazemier controleerde de bal goed uit de hoge voorzet en tikte binnen, 1-1.
Door de voorsprong van Dalen, kon VENO niks meer bereiken. Toch deden ze hun sportieve plicht en verdedigden taai. Wel waren ze royaal aan het wisselen.

Een vrije trap voor Zuidwolde na een opstootje op het middenveld werd door een VENO verdediger bovenop de lat gekopt. VENO was zo nu en gevaarlijk via de counter maar de scherpte ontbrak bij de gasten. Na een overtreding op Tom Buijtendorp was de vrije trap uiteraard voor Bas Hempen. Ondanks een muur op 7,5 m', krulde hij de bal werkelijk fantastisch in de bovenhoek, buiten bereik van de keeper en bracht zo de gewenste voorsprong, 2-1 (zie de laatste foto).
In de laatste minuut kreeg VENO zijn gebruikelijke rode kaart na een smerige overtreding op Steven Berghuis. De scheidsrechter kende hierna gelukkig weinig clementie met de gasten en floot gelijk af.

Opstelling; Sjors van der Weide, Robin Comello (Joris de Roo), Mathijs Steenbergen, Ralph Zantinge, Vincent Hulst, Bastin Steenbergen (Bram Klein), Bas Hempen, Steven Berghuis, Tom Buijtendorp, Sven Cazemier en Martijn Spijkerman.

Afbeeldingen bij dit bericht