Geschreven op 27 september 2021 door .

Verslag 35+ team dd 24/9 in Pesse

35+ team van alle markten thuis aan de Marke.

SV Pesse - VV Zuidwolde = 2-2

Vrijdagavond was de opening van het seizoen voor de mannen van het 35+ team. Enthousiast kwamen ze met maar liefst 11 man binnenwandelen op het sportpark de Marke in Pesse. De eerste wedstrijd in het tweeduister op het kunstgras was tegen de thuisvereniging SV Pesse. De opening was voor de gastheren, maar de schoten waren onzuiver en belandden in de bosjes. Hierna kwam Zuidwolde wat beter in het spel. Er was een mooie voorzet van Aert Renting, helaas was de bal iets te hoog voor Richard Kolk. Na 10 minuten een lange bal op Aert die de bal goed controleerde en mooi intikte, 0-1. Zuidwolde drong vervolgens verder aan. Via mid mid Vincent Pruntel volgde een mooie actie, maar dat leverde uiteindelijk niet meer dan een hoekschop op. Hierna een schot van Roel Haar dat niet te moeilijk was voor de keeper.
De counter hierna van Pesse werd uit doel gebokst door keeper Sander Bulthuis. Pesse had weer een betere fase en kopte hard naar de grond, maar de bal werd van de lijn gehaald door dezelfde Bulthuis.
Vincent strooide bijna achteloos met mooie balletjes en gaf er een bij Gerben Kreuze op de stropdas, maar hij stond te dicht op de keeper om er iets leuks mee te kunnen doen. Uiteindelijk scoorde Pesse de verdiende gelijkmaker, 1-1. Vlak voor tijd viel zelfs de 2-1 en stonden de mannen ineens achter door een goede combinatie van Pesse. Zuidwolde wisselde nog wat en even later via een mooie aanval over links was het weer Aert die (de gelijkmaker) scoorde, 2-2. In de laatste aanval gingen ze nog op zoek naar de winst, maar Alwin Kleine schoot helaas net naast.

Zuidwolde – ZZVV = 1-0

Na 5 minuten pauze volgde gelijk de tweede wedstrijd. De kraker tegen de mannen in het geel zwart, met o.a. de balvaste spits Ceasar, Hugo Veldman en Perbo Huiskes. De sfeer in het veld was goed en Zuidwolde de bovenliggende partij. In de eerste aanval dolde Gerben twee man, maar schoot helaas in het zijnet. Hierna een schot van Alwin op de rug van een ZZVV-er en de bal caramboleerde over de achterlijn. De hoekschop kwam uiteindelijk via via bij Vincent en hij teisterde de linkerpaal. Er waren veel kansen, maar de treffer viel niet. Dat gebeurde wel na 10 minuten; Zuidwolde gaf hard voor vanaf de achterlijn en iemand van ZZVV werkte de bal ongelukkigerwijs met de knie in eigen doel, dus 1-0 zou je zeggen. Maar de scheidsrechter had van 40 m’ afstand geconstateerd dat de bal de achterlijn reeds gepasseerd had en keurde zo de curieuze treffer af.
Zuidwolde ging niet bij de pakken neerzitten en ging onverdroten door met aanvallen  Ronald van Lubek had een hard schot op doel in petto, maar deze werd (weer) tot corner verwerkt. Uit de corner poeierde Aert de bal hard in de lange hoek, 1-0.

Vanaf de aftrap knalde ZZVV de bal tegen de onderkant van de lat en die stuiterde het veld weer in. Ook Zuidwolde raakte hierna het metaalwerk, maar nu was het de paal die een treffer in de weg stond; Aert maakte dus niet zijn vierde van de avond. Tegen het eind nog een loeihard schot van Arnoud Zantingh, en u raadt het al, weer een corner als resultaat. Richard verscheen nog vrij voor de keeper, maar tikte net over. In de laatste aanval soleerde Eelke van Eijck door de verdediging en passte op Alwin, maar hij schoot ook over.

Zuidwolde - VVAK = 0-5

Zuidwolde had flink zelfvertrouwen getankt na de remise en de winst. Als laatste nog even een potje ballen tegen de mannen uit Alteveer en Kerkenveld. Dat kon toch niet meer mis gaan? Maar het lome weer en drie wedstrijden op rij eisten hun tol. VVAK gaf de mannen in het rood zwart een lesje in effectiviteit. Na de wedstrijd was iedereen het erover eens dat het aantal kansen en balbezit wel ongeveer gelijk was deze ontmoeting. Maar ene Marco Hartman (die voetbalde toch hier bij Pesse? Inderdaad, maar navraag leerde dat dit een naamgenoot was) dacht er anders over en uiterst koel knalde hij droogjes een zuivere hattrick in het doel van Zuidwolde.
Deed Zuidwolde dan niks terug? Zeker wel. Langdurig balbezit en zelfs een schot van wie anders dan Aert; hij schoot hard op de paal vanaf de achterlijn. Eelke had het vizier niet scherp en miste twee grote kansen (“voor mijn verkeerde been”). In de laatste paar minuten liep VVAK uit naar een sterk geflatteerde 0-5. Toch mocht dit de sfeer niet drukken. De mannen hadden goed gevoetbald deze avond en doken de gezellige kantine van de SV Pesse in.

Selectie: Vincent Pruntel, Gerben Kreuze, Alwin Kleine, Arnoud Zantingh, Sander Bulthuis, Eelke van Eijck, Ronald van Lubek, Roel Haar, Aert Renting, Richard Kolk en Lennard Strijker.

Afbeeldingen bij dit bericht