Geschreven op 26 mei 2018 door Mariëtte Buning

Zuidwolde VR1 onverwacht kampioen

Driemaal is scheepsrecht; waar niemand rekening mee had gehouden (zelfs het bestuur niet), is onverwacht toch gebeurd! In een zware poule met alleen maar eerste vrouwenteams is het de dames gelukt om op de slotavond van de 7x7 voorjaarscompetitie driemaal te winnen en zo nipt boven grote concurrent VIOS uit Oosterhesselen te eindigen. Hiermee zijn ze voor de derde keer op rij kampioen, een bijzonder knappe prestatie van dit leuke team.

Vooraf stond het Vrouwen 1 team een punt los, maar met een ontmoeting tegen hij ijzersterke VIOS 1 Vr team was er niet veel fiducie in een goed afloop. De openingswedstrijd tegen het thuisspelende Elim VR1 was een leuk opwarmertje; Leonie, tweemaal topscorer Monique en de laatste van Lopke na een erg mooie assist van Miranda. De teller stokte uiteindelijk dus bij 0-4.

Hierna de ontmoeting met een club dat zo’n beetje bij elk Zuidwolde team in de competitie zit; Raptim. Deze wedstrijd verliep wat stroever dan de eerste, maar toch kon er een overwinning uit het vuur worden gesleept; dankzij andermaal Lopke die op pure snelheid alles en iedereen voorbijliep en uiteindelijk de keeper poortte! 0-1 dus en punten in de pocket.

De apotheose van de avond, hoe kon het zo gepland zijn, was tegen VIOS (O) dat zelf ook nog kampioen kon worden. Zuidwolde VR1 perste er nog een keer alles uit en mede dankzij erg goed keeperswerk van Lisa en mooie goals van Leonie en wie anders dan tweemaal Monique werd zelfs met 3-0 van Angstgegner VIOS (O) gewonnen. Daarmee was het (onverwachte) kampioenschap een feit.

Opstelling/speelsters; Miranda Smit, Lopke Kleinhesselink, Lisa Buijtendorp, Petra Hessels, Monique Perdon, Leonie Jabben, Marilla Bruins, Seline v/d Haar en Linda Kleis.

Het bestuur wil het VR1 team feliciteren met deze knappe prestatie in een zware poule en er zal tzt nog een huldiging plaatsvinden!