Geschreven op 25 maart 2018 door Bert Brontsema

Dedemsvaart 1 - Zuidwolde 1 = 5-1 (3-1)

Slap begin breekt Zuidwolde op

Binnen de eerste vijf minuten stond Zuidwolde - door een te slappe wedstrijdinstelling - op een 2-0 achterstand. Feitelijk was toen de wedstrijd al gespeeld. Dit slappe begin kwam Zuidwolde niet meer te boven. Big man (drie goals deze middag) bij Dedemsvaart - Danny Kuiper - schoot Dedemsvaart vervolgens in de 27e minuut naar de 3-0. Kort daarop bracht het jonge Zuidwolde-talent - Sven Cazemier - Zuidwolde weer terug in de wedstrijd (3-1). Vervolgens had Mathijs Steenbergen nog voor de rust de spanning weer volledig terug kunnen brengen. Helaas trof zijn inzet geen doel. Gerust werd met een 3-1 stand. Ook pal na de aftrap in de 2e helft kreeg Zuidwolde kansen op een 3-2 stand. In de sfeer van de wedstrijd wist Zuidwolde toen echter niet te scoren. Na de 4-1 van andermaal Danny Kuiper was de wedstrijd gelopen en won Dedemsvaart verdiend met uiteindelijk een eindstand van 5-1.

Sterke start Dedemsvaart

Dedemsvaart begon sterk aan de wedstrijd en zette vroeg druk op de defensie van Zuidwolde. Binnen vijf minuten stond Zuidwolde al op een onoverbrugbare 2-0 achterstond door doelpunten van Danny Kuiper en Noah Schuurman. De wedstrijd was toen feitelijk al gespeeld en Dedemsvaart liet de teugels wat meer vieren. Dit leverde kansen op voor Sven Cazemier en Bas Hempen. Gescoord werd er echter niet.

Danny kuiper scoort de 3-0

De Dedemsvaart-voorwaartsen konden zich deze middag te gemakkelijk vinden. Defensief gaf Zuidwolde te gemakkelijk de ruimtes weg. Feitelijk vanuit het niets kon Danny Kuiper in de 27e minuut zomaar doorlopen richting het doel van Zuidwolde. Doelman Jelmer Timmer was dan ook volstrekt kansloos (3-0).

Treffer Sven Cazemier

Even plotseling als de 3-0 viel bracht de andermaal sterk opererende Sven Cazemier Zuidwolde met een bekeken schuiver weer terug in de wedstrijd (3-1). Kort daarop kreeg met name Mathijs Steenbergen een opgelegde kans om de aansluitingstreffer te scoren. Het zat Zuidwolde niet mee. Gerust werd met een 3-1 stand.

Druk Zuidwolde levert geen treffer op

In het eerste kwartier na de thee deed Zuidwolde er alles aan om de aansluitingstreffer te scoren. Bas Hempen, Sven Cazemier en Mathijs Steenbergen kregen daartoe goede mogelijkheden, maar wisten het net niet te vinden. De wet van Murphy leek zich steeds meer te doen gelden voor Zuidwolde. Als het tegenzit, dan zit het ook helemaal tegen.

Andermaal treffer Danny Kuiper

Door de druk van Zuidwolde ontstond er veel ruimte achter de defensie van de roodzwarten. In de 59e minuut benutte Danny Kuiper deze ruimte prima en wist via een doorloopactie eenvoudig te scoren (4-1).

Noah Schuurman bepaalt eindstand op 5-1

Bij Zuidwolde gingen de koppies steeds meer naar beneden. Sporadisch kreeg men nog wel eens een kans, doch de beste mogelijkheden waren voor Dedemsvaart. In de 82e bepaalde Noah Schuurman met een prachtige loopactie de eindstand op 5-1. Zuidwolde moet deze wedstrijd maar snel vergeten en zich richten op de volgende wedstrijd. Een goed begin is vaak het halve werk.

Opstelling Zuidwolde: Jelmer Timmer, Martijn Spijkerman, Stefan Liezen, Jerry Dekker (Robin Steenbergen), Steven Berghuis, Mark van de Beld, Mathijs Steenbergen, Leon Schoemaker, Stef Raben, Sven Cazemier (Wessel Buning), Bas Hempen

Afbeeldingen bij dit bericht